Beraberinde Tv kanalları ve marka olmuş gazeteler sektörde yerini alırken bu pastadan pay almak isteyen özel yatırımlar, startup girişimlerde sektöre giriş yaptılar ve rekabet ortamı oluştu. Haber konusu aslında daha çok süreçle gelişti ancak bu süreci uzun uzun yazmak istemiyorum, daha çok bu yazıda SEO açısından değerlendirme yapmak ve işin püf noktalarından bahsetmek istiyorum.
Haber konusunda edindiğimiz uzun yıllara dayanan tecrübe ve bilgiler ile startup girişimlere ve haber yayını yapan portallara katkı sağlamasını düşündüğümüz makalemize başlıyoruz.
Haber Siteleri ve SEO Teknikleri
Haber sitelerinde en önemli kriter içeriktir, arama motorları içerik güncellemelerine ve içerik yayınlama sıklıklarına önem vermektedir.Ancak ajanslardan alınan otomatik haberleri ve binlerce açılan ve yayında olan haber sitelerini düşündüğünüzde bu seferde karşınıza panda algoritması gelmekte, sektörel gözlemlerimiz ve araştırmalarımızda çoğu haber sitelerinin bu işi editörlerle çözmeye çalıştıklarını görüyoruz. Editörler tarafından yazılar editleniyor yada özgün bir şekilde yorumlanıyor bu şekilde diğer haber sitelerinden farklı olmaya çalışıyor. Aslında bunun için bir çok strateji mevcut bunu uygulayan pek çok haber portalıda ya ilk sayfadalar yada iyi derecede trafiğe sahipler.
Bu standart stratejileri maddeler halinde aşağıda bulabilirsiniz.
- Yeni açılan haber sitelerinde kesinlikle otomatik haber servislerini kullanmamalısınız.
- Özgün haberler ve yoruma dayalı haberler ile yoğun içerik oluşturmalısınız.
- Sitenizin onpage tarafı çok kuvvetli ve sorunsuz olmalıdır.
- Sitenizde yürüttüğünüz seo çalışmalarını kategori ağırlıklı yapmalısınız.
- Yeni sitelerde etiketleme yoğunluklarından kaçınmalısınız.
- Sosyal medya mecralarını aktif olarak kullanmalısınız.
- Google News, Yahoo, Yandex gibi arama motorlarının haber servislerine sitenizi kaydetmelisiniz.
Konu hakkında tecrübe ve bilgilerinizi yorum yaparak bizimle paylaşabilirsiniz.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder