15 Haziran 2014 Pazar

Kalite Belgelendirmesi Ne İşe Yarar !

Kalite yönetim sistemlerinin kurulması esnasında uygulanması gereken şartların belirtildiği tanımlandığı, belgelendirme denetimin de tabi olan bir ürünün üretiminden ya da hizmet sunumundan, müşteriye ulaştığı yere kadar her süreçte müşterinin  beklenti ve gereksinimlerini karşılayarak kaliteyi güvence altına alan, tüm bu süreçler de müşteri memnuniyetini ön planda tutan standarttır ve verilen belgenin adıdır.



Kalite Belgelendirmesi Ne İşe Yarar !

Iso 9001 belgesi kalite yönetim sistemine kurumsallaşmak ve sürekli iyileşmek isteyen küçük, orta ve büyük ölçekli işletmeler ihtiyaç duyar. Üretim sektöründen hizmet sektörüne kadar tüm sektörlere uygulanabilir. Firmaların bünyesinde ki satın alma, üretim, kalite kontrol, pazarlama ve satış sonrası destek süreçlerinin iyi planlanmaması kontrol edilmemesi ve olası düzensizliklere karşı önlem alınmaması ürün ve hizmet kalitesin de düşüş, maliyetlerde artış, zaman kaybı, yanlış kurum imajı, müşteri şikayetleri gibi olumsuzluklar ve kayıplara sebeb olmaktadır.

 Iso 9001 sertifikası ne işe yarar; uluslar arası geçerliliğe sahip ıso 9001 belgesi ile piyasa koşulların da rekabet şansının artması; pazar payının genişlemesi, uluslararası ticari avantajlardan yararlanma, ürün-hizmet sunumunda tutarlı bir yapı sergileme, müşteri belgelendirme firması beklentileri doğrultusunda ürün hizmet sunumu, yönetim standardı oluşturulacak kurumsallaşma, verimliliğin ve karlılığın artması, müşteri odaklı yaklaşımın benimsenmesi, müşterilerle aynı dilin konuşulması, sürekli gelişen ve iyileşen bir kurum olmak, işlerin ilk seferde doğru yapılmasını kolaylaştırmak, genel performansın sürekli iyileşmesi, hatalardan ve kalitesiz işten kaynaklanan maliyetlerin azalması, firma içi iletişimin gelişmesi, çalışanların katılıma teşvik edilmesi...

Iso 9001 belgesi kalite yönetim sistemlerinin kurulması esnasında uygulanması gereken şartların belirtildiği tanımlandığı belgelendirme denetimine tabi olan; bir ürünün üretiminden ya da hizmet sunumundan müşteriye ulaştığı yere kadar her süreçte müşterinin beklenti ve gereksinimlerini karşılayarak kaliteyi güvence altına alan tüm bu süreçler de müşteri memnuniyetini ön planda tutan standarttır ve verilen belgenin adıdır.

Üretim sektöründen hizmet sektörüne kadar tüm sektörler de uygulanabilir. Firmaların bünyesinde ki satın alma üretim kalite, kontrol pazarlama ve satış sonrası destek süreçlerinin iyi planlanmasına kontrol edilmemesi ve olası düzensizliklere karşı önlem alınmaması ürün ve hizmet kalitesin de düşüş maliyetler de artış zaman kaybı yanlış kurum imajı, müşteri şikayetleri gibi olumsuzluklar ve kayıplara sebeb olmaktadır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder